Učivo 30. 3. - 3. 4.

Milí rodiče, žáci,

další týden je tu a nové úkoly taktéž. Nejprve vás musím moc pochválit, protože minulý týden jsem sledovala (četla), jak poctivě pracujete a plníte úkoly a že máte vše hotové. Nyní se zaměříme na angličtinu, přírodovědu a trochu si k tomu nabereme i češtiny a matematiky.

Také tento týden poběží zadávání úkolů klasicky přes stránky školy, jak to znáte, a zároveň ale už budete mít možnost se přihlásit do Microsoft Teams, což je komunikační platforma zaštítěná vedením školy a licencí. Umožňuje zadávat práci (a kontrolovat), posílat soubory, chatovat, vysílat online, nahrávat videa, dokonce také vytvářet kvízy (a rovnou je hodnotit). Zatím se s tím všichni seznamujeme, to znamená, že i já teprve budu objevovat, co je pro nás a naši věkovou skupinu a technické možnosti využitelné. 

V přílohách máte opět seznam úkolů (pro snadnější vytištění), Zápisy a reading AJ, Zápisy a úkoly Pd.

Anglický jazyk - pondělí, úterý

Tento týden se podíváme na lekce 17 - 19, které se týkají tvoření minulého času. Na úkolech pracujte v pořadí, v jakém je uvádím.

1) Mějte zapsaná všechna slovíčka UNIT 17 - 19

2) Poté si pusťe video Minulý čas prostý - pro začátečníky. Jedná se o vysvětlení, kde byste to základní mohli pochytit. Napsané texty si zastavujte, abyste je stihli přečíst. 

https://www.youtube.com/watch?v=iKfG4Gl8osY

3) Pročtěte si v učebnici str.46/3 a 47/4, 48/2, 3 a 50/1, 2, 4

4) Přepište si PROSÍM PEČLIVĚ zápis (soubor v příloze), datum anglicky!

5) READING pod zápisem: přečtěte a odpovězte na otázky do školního sešitu: nadepiš READING 1, pod tento nadpis přepište otázky a odpovězte. To stejné pro READING 2.

6) V pracovním sešitě vypracuj:

UNIT 17

46/1 spoj výrazy a rozděl do správného sloupečku

46/2 Piš stále stejný typ věty, jen obměňuj slovesa podle obrázků.

47/4 a 5 (napiš 4 věty)

UNIT 18

vypracuj cvičení 1 (pracuj i se slovníkem, ale používej jen slovíčka, která známe!)

cvičení 2 - odpovídej formou Yes, I did. No, I did not (nebo didn't).

cvičení 3 - přečti a zkus doplnit podle textu věty na str. 49

cvičení 4 - vymysli na každé sloveso 1 větu a napiš ji do školního sešitu (nezapomeň vynechat řádek, napsat cvičení 49/4 a datum)

UNIT 19

cvičení 1 a 3 (play - played ... )

Z učebnice do školního sešitu napište cvičení 49/5

To by bylo z AJ pro tento týden vše. Tyto úkoly byste měli zvládnout během pondělí a úterý.

 

Přírodověda - středa, čtvrtek

Do sešitu přírodovědy si po přečtení kapitol str. 53 - 57 napište tyto zápisy:

Lidské tělo

Člověk je součástí živé přírody.

Patří do skupiny živočichů – obratlovci.

Společné znaky s ostatními živočichy:

dýchání, přijímání potravy, vylučování, rozmnožování, růst a vývoj, volný pohyb díky svalům a kostře, reakce na změnu prostředí

Poté si pročíst prezentaci – přírodověda, 5.ročník, 47. Lidské tělo (pohybujte se mezerníkem), na někom z rodiny se naučte popsat tělo, hlavu, končetiny

http://www.rysava.websnadno.cz/Zapisy-5rocnik.html

Úkol 1 – do sešitu si nalepte obrázek (leták, časopis) nějaké postavy (dostatečně velké) a popište tak, jako je to na obrázku č.8 nejprve čísly, pod obrázek pak vypiš k číslům názvy částí těla.

  1. ruka
  2. rameno
  3. ….

Další prezentace 48. Kostra – opora těla. Naučte se hlavní části kostry, části kostry hlavy, páteř, části hrudníku, horní a dolní končetiny, opište si zápis do sešitu (snímek 11). Videa nejdou.

Prezentace 49. Svaly – ústrojí pohybu.  Prohlédnět (svaly se neučte!), zapište si zápis ze snímku 5. Videa nejdou.

Prezentace 50. Kůže – pokryv těla. Zápis ze snímku 4.

To je z přírodovědy vše.

 

PÁTEK - zadám kombinaci ČJ a M

Kdybyste opět cokoli potřebovali, ptejte se, pište, víte, že ráda poradím. Taktéž prosím, abyste byli opravdu na příjmu, uvidíme, jak nám půjde komunikace přes Teamy. Opatrujte se, doufám, že jsou u vás všichni okolo zdraví a držme stále palce, že se budeme moci vrátit zpět do ulic (a lavic :-)). Paní uč. PAVLA