Nové učivo

Vážení a milí rodiče,         

zdravím Vás a děkuji Vám za spolupráci. Doufám, že jste všichni v pořádku a zdraví.

Milé děti,

moc na Vás myslím a chybíte mi. Děkuji vám za vypracované domácí úkoly, které mi potvrdily, že sledujete stránky školy a snažíte se všechno plnit. Z domácího úkolu všem dětem, které mi poslaly odpověď, píšu velkou jedničku.

Úkoly na tento týden 30.3.-3.4. 2020:

Matematika – tento týden budeme pouze opakovat násobení a dělení číslem     0,1,2,3                                                                          

  • v PS – do str.15
  • říkejte si nebo pište násobky jednotlivých čísel
  • 2,4,6,8,10,12,14,16,18,20
  • 3,6,9,12,15,18,21,24,27,30
  • k procvičování násobilky můžete používat víčka z PET láhví (knoflíky, kostičky atd.), tak jak jsme to dělali ve škole
  • pokud máte hotovou práci v pracovním sešitě, v příloze vám pošlu další pracovní listy k procvičování

Český jazyk  – 10 slovních druhu  už umíte, a proto budeme pokračovat dál. Někteří z vás se už možná vrhli na procvičování podstatných a vlastních jmen, pokud ještě někteří z vás ne, posílám vám pár informací navíc.

PODSTATNÁ JMÉNA – názvy osob, zvířat a věcí (tatínek, sestra teta, lev, kočka, pes, postel, auto, klíč)

Ukazujeme na ně slovy ten, ta, to

Osoby – (ten) tatínek, (ta) maminka, (to) dítě

Zvířata - (ten) slon, (ten) pes, (ta) kočka, (to) kuře

Věci - (ten) stůl, (ten) chléb, (ta) tužka, (to) pero

PS – str. 54-56

VLASTNÍ JMÉNA – všechna vlastní jména osob a zvířat píšeme VELKÝM PÍSMENEM

Náš pes se jmenuje Alík. Náš kocour se jmenuje Mikeš.

Moje babička se jmenuje Zdena. Můj dědeček se jmenuje  Karel.

PS – str. 60-61

Pravopisné pětiminutovky str. 18

Písanka – str. 20-21

Milé děti, dále vám doporučuji, abyste si každý den četli alespoň 30 minut vaší oblíbenou knihu a k tomu si založili sešit, do kterého si budete zapisovat, co každý den doma v karanténě děláte a nakreslili k tomu nějaký hezký obrázek, který doplníte třemi krátkými větami. Kdo nám bude ve škole chtít svůj deníček ukázat a představit nám ho, bude za to odměněn hezkou známkou .

Prvouka – téma JARO

  • pozorujte přírodu, ta vám napoví v mnoha věcech
  • sbírejte jarní květiny, už se objevil podběl, prvosenka jarní, sedmikráska, fialka a postupně budou přibývat další
  • na stromech se rozvíjejí první listy
  • blíží se Velikonoce – vybarvěte kraslice
  • pracujte postupně v pracovním sešitu
  • str. 46-64 (3-4 týdny)
  • v kapitole „ZE ŽIVOTA VČEL“ si pusťte na youtube: „ o včelách a medu“

Kdo z vás se nudí, tak může začít pracovat na letošním projektu.

  • vylisovat květinu
  • nalepit na papír
  • napsat veškeré zajímavé informace o ní
  • doplnit obrázky z časopisů, kresbami
  • buďte kreativní, odměna bude sladká

 

Vím, že je pro vás náročné dětem vysvětlovat novou látku, a proto posílám pár odkazů na on-line výuku.

  1. Matematiku pro 1.-9. ročník základních škol v hravé formě nabízí Matika.in
    https://www.matika.in/cs/
  2. Češtinu a matematiku pro 1. a 2. stupeň základní školy jde procvičovat i na Onlinecvičení.cz.
    https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php
  3. Pro žáky prvního stupně základních škol skvěle využijete portál Školákov.eu.
    https://skolakov.eu/
  4. Nakladatelství Fraus díky vládnímu opatření zpřístupňuje zdarma všechny své elektronické učebnice pro základní i střední školy.
    https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma
  5. Nakladatelství NOVÁ ŠKOLA kvůli uzavření škol také volně zpřístupnilo své interaktivní učebnice (obsahují materiály pro první i druhý stupeň).
    https://www.nns.cz/…/pomoc-s-domaci-vyukou-zaku-miuc-a-vy…/…
  6. Česká televize spouští od pondělí 16. března unikátní pořad nazvaný UčíTelka. Každý den čeká na programu ČT2 na žáky prvního stupně základních škol vyučování prostřednictvím televizní obrazovky. https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/
  7. Bezplatně poskytujeme více než 5 000 výukových videí pro matematiku v 1. až 5. ročníku na www.matyskova-matematika.cz. Volně přístupná videa obsahují výklad ke každému cvičení každé stránky učebnic a lze je využít i v případě, kdy žáci používají jiné učebnice – probírané učivo je obdobné. Žáci tak mají možnost učit se matematiku z domova s učitelským výkladem.
  8. Naše nakladatelství NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., žákům, rodičům i učitelům nabízí také bezplatný přístup k multimediálním interaktivním učebnicím pro 1. a 2. stupeň základních škol pro předměty matematika, český jazyk, prvouka, vlastivěda, přírodověda, dějepis, zeměpis, přírodopis, chemie, výchova k občanství i anglický jazyk. MIUč + zahrnují – kromě obsahu totožného s tištěnou učebnicí – více než 10 000 interaktivních cvičení a množství doplňkového materiálu, jako jsou videa, zajímavosti atd. Více informací zde

Domácí úkol k procvičování, prosím odeslat do pátku 3.4.2020!

Matematika -  příklady rozepište, vypočítejte a zaokrouhlete:

1. (84+5)-10=                                                   4. 27+(21+9)=

2. (26+9)-8 =                                                    5. (64-9)+7=

3. 36+(15-8)=                                                   6. (28+30)-9=

 

Český jazyk:

Z denýku žáka druhé třýdi.

Kdiž se ráno ozve budýk, vyskočým richle z postele. Zacvičým si a pyžamo hezki složým . Ve skřýny už mám přychistané oblečení. Snýdany mi přypraví tatínek. Drobečki z jýdla uklidým do koše. Ke svačyně si nosím měkkí perník a banáni nebo švestki.

Oprav chyby a přepiš správně na papír.

Prouka:

Napiš co znamená přisloví„ Jedna vlaštovka jaro nědělá“

Anglický jazyk:

P.učitelka Práchenská:

  • Opakování str. 19
  • Pokud žák opakování uměl, pošlete zprávu na: daniela.prachenska@zschmelnice.cz, pošlu zpět pochvalu
  • opakovat si píseň Come here and sing, hru Simon says
  • procvičovat barvy s písničkou What colour is this?
  • procvičovat číslice 1 - 12 pomocí karet
  • kouzlit z klobouku s písničkou Abracadabra
  • konverzace - What´s this? This is... I have got... I like...

P. učitelka Štěpánková

Opakování – My Farm

Nalistujte v učebnici stránky 16-20 a prohlédněte si tam „zvířecí“ lekci. Jsou tam zmiňovaná zvířátka, která už znáte nebo jsme se je učili. Zkuste si vybrat třeba 10 vám milých zvířat a ty nakreslit na list papíru a ke každému obrázku napsat. např. my brown horse nebo my pink pig atd.  Mohou to být třeba jenom jejich hlavy.

DOBROVOLNÉ:

V příloze posílám dobrovolné domácí úkoly k procvičování:

3x3=                                   5x3=

2x3=                                  20:2=

6x3=                                   3x4=

21:3=                                  14:2=         

8x2=                                   18.3=

9x1=                                   6x2=

2x2=                                   3x6=

7x2=                                   15:3=   

16:3=                                  24:3=

18:3=                                  1x8=

8x2=                                    8:2=

5x2=                                   21:3=

10:2=                                  3x8=

2x4=                                    18:2=  

5:1=                                     5x3=

12:0=                                  0x9=

5x3=                                   20:0=

18:3=                                  24:1=

30:3=                                  1Ox2=

 

 

Mějte se hezky, poslouchejte rodiče a pokud máte nějaký problém volejte nebo pište.

Vaše paní učitelka  Marcela Bocková