Náměty k období 23.-27.3.

Vážení rodiče a milé děti,

níže je práce na týden od 23. do 27. března. Znovu podotýkám, že úkoly nebudou nijak klasifikovány ani zpětně vyžadovány. Chápu, že situace na "domácím poli" vzdělávání se může v každé rodině velice různit.

Úkoly z AJ dávají paní učitelky do vlastní záložky https://zschmelnice.cz/tridni-stranka/aj3.

______________________________________________________

ČJ

Mělo by následovat procvičování sloves. Ta nyní vynecháme a zůstaneme u vyjmenovaných slov. Děti by měly zvládnout základní vyjm. slova po B, L, M a P (lze ověřit například diktátem na straně 87/4 v učebnici).

Tento týden se děti mohou učit vyjmenovaná slova po S - naučit se zpaměti dle strany 92 v učebnici.

Můžou si s tím pohrát - naučit se od prvního k poslednímu, od posledního k prvnímu, seřadit je do sešitu od nejkratšího po nejdelší nebo podle abecedy, nakreslit do sešitu/deníčku jedno z vyjmenovaných slov, tvořit dvojice s již naučenými vyjm. slovy, např. sytý výr, zbytky sýra apod.

V pracovním sešitě jsou tato vyjmenovaná slova od strany 52 (pracovní sešit se mi zdá pro domácí samostatné učení vhodnější než cvičení v učebnici. V učebnici lze dobře využít žlutých a zelených rámečků - jednou denně si kousek zeleného rámečku přepsat do sešitu).

V bílém pracovním sešitě mohou děti vybarvovat vyjm. slova po S + doplňovat slova příbuzná.

Na online procvičování opět doporučuji https://www.umimecesky.cz/ - především cvičení doplňovačka střílečka (akčnější).

Baterie online doplňování je také na stránce https://www.pravopisne.cz/ - podléhá registraci (zdarma)

M

Procvičování od strany 49 v učebnici - každý den dvě slovní úlohy, jedno cvičení s příklady + vymyslet vlastní slovní úlohu, kde tyto příklady použijeme - fantazii se meze nekladou! :)

PRV

Zde je testík, na kterém si můžou děti ověřit své znalosti o vesmíru - http://www.asu.cas.cz/test-zs1-vseobecny.

Do sešitu nakreslit svou oblíbenou planetu/objekt sluneční soustavy - nekreslit objekt/planetu jako kouli, ale jako superhrdinu, který má vlastnosti dané planety a popsat jej ("Jsem sousedem Země. Jsem rudý.")! :)

Kdo má možnost být na zahradě, může se věnovat rostlinám (učebnice str. 38-41). Nejlépe vlastní pozorování - obrázek, zápisek, zjištění apod.

Kdo takovou možnost nemá, může se zaměřit na kapitolu lidské tělo a kapitolu  pečujeme o své zdraví - strana 66-67. Překreslit človíčka do deníčku/sešítku, popsat jeho části těla, pod nákres s popisem popsat sebe (nebo někoho jiného - tatínek má hnědé oči, velká ústa, ostrou bradu, dlouhé ruce...)

______________________________________________________

Není v žádném případě nutné vše stihnout!

Důležité je, aby děty četly, psaly a pozorovaly.

Média nabízí mimo UčiTelku také pěkně zpracovanou poslechovou variantu na Českém rozhlase Junior - https://junior.rozhlas.cz/skoro-skolni-vysilani-z-pokojicku-vendy-frani-8164243

______________________________________________________

A NAKONEC JE ZDE NOVÁ FOTOGRAFICKÁ SOUTĚŽ!

Vytvoř krátký fotopříběh (3-6 snímků s krátkým popiskem) na téma CO DĚLÁ MOJE OBLÍBENÁ HRAČKA NA JAŘE.

Hotová díla prosím zasílejte na e-mail robert.jakim@zschmelnice.cz do půlnoci 29. března. :)