mimořádné info 6. - 8.4.2020

Dobrý den milé děti a rodiče,

Začal nám velikonoční týden a od čtvrtka na Vás ještě čekají velikonoční prázdniny. Letos asi budou trochu zvláštní a jiné, a tak Vám posílám koledu alespoň takto na dálku.

Jistě jste zaznamenali změny, protože i naše škola přizpůsobuje výuku na dálku, a tak je od dnešního dne spuštěna on-line výuková platforma Microsoft Teams. V minulém týdnu jste všichni obdrželi přístupové údaje do systému. U někoho byl menší problém, který jsme ale rychle vyřešili. Pak už se mi nikdo neozval, a tak tedy předpokládám, že je vše v pořádku.

V minulých dnech jsem Vás také oslovila a žádala jsem Vás o vyjádření k našemu dosavadnímu způsobu výuky a zadávání úkolů na „dálku“. Ti co se mi ozvali, tak mi potvrdili, že jim to takto vyhovuje. Věřte mi, že já i moji kolegové nad tím velmi přemýšlíme a chceme Vám to, co nejvíce ulehčit.  I já se s tím učím a je pro mě vše nové. Budu tedy pokračovat v tom, jak jsem to dělala doposud. V neděli nebo v pondělí ráno vždy napíši program na celý týden. Na WhatsApp budu nadále nahrávat videa. Tyto informace a videa umístím také na Teams. Budu tedy na Vás, kde budete chtít informace zjišťovat. Vím, že může mít někdo problém s technikou nebo připojením, proto nechám otevřené obě cesty.  On-line výuku si zatím nedovedu představit, možná spíše setkání, aby se děti na obrazovce viděly a mohli jsme si říct, jak se nám daří. Někdo z děti je u prarodičů, nebo vy rodiče pracujete, máte více dětí a řešíte spoustu jiných problémů. Dosavadním způsobem se můžete s dětmi učit tak, jak potřebujete vy nebo jak děti mají právě chuť a energii. Také Vám nepíši, kdy máte co dělat. Nevím, jestli to všem vyhovuje, že si čas na učení organizujete sami. Pročítám spoustu článků o způsobech výuky a zkušenostech ostatních. Často se tam objevuje, že by učitelé měli co nejméně zaměstnávat rodiče úkoly. Naši druháci mi ale ještě přijdou dost malí, aby si všechno hlídali sami a také u počítače (asi kromě her), potřebují vaši asistenci. Samozřejmě, že za to Vám patří obrovský dík a jsem si vědoma toho, že to není vždy úplně jednoduché (nejste zrovna stejně naladěni, děti by raději dělaly něco jiného, potřebujete něco vyřídit, vaši pozornost vyžadují i vaše další děti,….). Pokud byste měli jakékoliv dotazy a připomínky, tak mi napište nebo zavolejte. Budu moc ráda.

Hodnocení

Zatím jsem po Vás nechtěla, abyste mi posílali zpět práci, kterou s dětmi děláte. A minulý týden se děti měly pokusit o sebehodnocení. Nevím, jestli jim to šlo nebo zda jste se o to pokoušeli. Znovu zdůrazňuji, že v tuto chvíli pro mě známky vůbec nejsou důležité. Pro mě bude největší zpětná vazba, pokud budu vědět, že děti nové věci a informace pochopily, orientují se v nich a umí s nimi dále pracovat. Proto se také snažím posílat videa, která vše vysvětlují. Snad vám alespoň práci trochu ulehčí. Pro mě je také těžké pohybovat se v tomto prostředí, když nemám hned zpětnou vazbu. Opět, pokud se chcete vyjádřit k hodnocení, tak neváhejte. Někdo z Vás mi psal, soukromě či na naši skupinu a moc děkuji za podporu.

Moc všem děkuji za sledování skupiny. Je moc prima s Vámi sdílet vaše zážitky a dívat se na to, že i když jsou nějaká omezení, tak s dětmi vymýšlíte a podnikáte zajímavé věci. Děkuji také za všechna přání, zprávy a videa.

Tento týden je kratší, a proto jsem ho také zvolila jako opakovací, upevňovací a procvičovací. Více se zaměříme na Velikonoce. Pošlu Vám zadání s vysvětlením, doporučím odkazy a postupně dnes začnu odesílat nahraná videa. Během dne také přepošlu na Teams. Tak vzhůru do toho.

Deník – vím, že někdo bojuje a nechce se mu každý den psát. O to vůbec nejde. Šlo mi spíše o to, abyste se pokusili zachytit atmosféru času, který netrávíme spolu a pak bychom si o tom vyprávěli a u toho si prohlédli deníky, protože mezitím toho spoustu zapomeneme. Zapojte celou rodinu. Pomáhat vám může kdokoliv, obrázkem, vtipem, myšlenkou,…..zkuste být co nejvíce tvůrčí. Děkuji.

Velikonoce

Výzva – vemte si čtvrtku nebo papír a vytvořte zajímavý nápis Velikonoce. Pak se snažte nasbírat co nejvíce informací. Vytvořte si pod nadpis různé bubliny s podnázvy a do nich pište a kreslete, co jste zjistili (např. vymyslím a napíšu deset slov z písmen ze slova Velikonoce – noc, konec,…., nakreslím jeden, dva, tři velikonoční zvyky, napíšu, jak se jmenují jednotlivé dny  - modré pondělí,…., napíšu jeden velikonoční recept, popíšu jeden velikonoční zážitek mých rodičů, nalepím si jednu jarní kytičku, vyfotím si něco z přírody a vlepím,……)  Pošlu foto, jak by to třeba mohlo pro představu vypadat. Kdo bude chtít, tak může pak vyfotit a poslat. Nahraji též videa k Velikonocům a pošlu odkazy, kde můžete čerpat.

Písanka – pro holky – strana 23 – Velikonoční básnička pro holky -  přepsat dobrovolně vyluštit a nakreslit slovo

  • pro kluky – strana 22 – Velikonoční básnička pro kluky – přepsat

Než začnete přepisovat, zkuste si tentokrát vzít barevné pastelky a v básničce si označit barevně velká písmena a znaménka, možná to pak někomu pomůže. Pošlu video.

Prvouka – strana 48 – Velikonoce, cvičení 1 – budete potřebovat kalendář

                                                              cvičení 2 – nejprve vyluštěte křížovku a pak doplňte tajenku do textu (nápověda – píšťalka, svátky, koleda, kraslice, vejce)

                                                               cvičení 5 – nemusíte vybarvovat, stačí označit – zakroužkováním, podtržením,…..

                                                               cvičení 4 – dobrovolné! (asi budeš potřebovat pastelky)

 odkazy – www.decko/velikonoce - má moc hezky udělaný kalendář, děti si tam mohou hrát, zjišťovat informace. Vtipné. Rodiče dobrovolný úkol pro Vás: kdo si rozklikne škaredou středu, tak na obrázku objeví jednu známou postavu, možná ji poznají i děti. Kdo to je?

Youtobe – Chaloupka na vršku – Jak se pomlázky ztratily

                    Pat a Mat – velikonoční vajíčko

                    Spejbl a Hurvínek – Hurvínkova pomlázka

   Čj – opakování podstatných jmen, opět pošlu videa s nabídkou aktivit, pokud máte chuť a možnost, tak při procházce nebo doma v místnostech – ať děti ukazují a pojmenovávají podstatná jména, zkuste, ať jednu věc pojmenují různými jmény – pán, muž, tatínek, Petr, ….., určujte u toho, zda jde o osobu, zvíře, věc, ukazujte si, jestli to je ten, ta, to. Pojmenovávejte vlastní jména – máma Lenka,… místní názvy – jak se jmenuje naše ulice, jdu okolo řeky – jak se jmenuje, jedeme na výlet – co to je za město,…… Takto prakticky si to děti nejlépe zapamatují. Věc pojmenují, vidí a propojí s pohybem. Můžete hrát formou her. Kdo první najde něco červeného a pojmenuje to, kdo najde něco ze dřeva,…. Zapojit můžete i ostatní děti.

 

M – opakování násobilky 2, také pošlu videa pro inspiraci. Pokud vám vyjde čas, procvičujte + a – do dvaceti, do sta s přechodem. Kdo s tím nemá problém, nechte to na dětech.

K procvičování je spoustu stránek, vždy Vám uvádím Školákov a Luštěnky, zadání je jednoduché a pochopitelné, děti mají hned zpětnou vazbu. Jinak je toho na internetu opravdu spoustu a spoustu. Můžete také sledovat Učí telku. Je to opravdu na Vás a dětech, co Vám vyhovuje.

Čtení – pokud to jde, čtěte si. (Příští týden pro Vás budu mít speciální čtecí úkol – těším se). Opět pošlu na poslech našeho Kukyho, který Vás všechny moc pozdravuje. Beru ho na pravidelné procházky do lesa a odpoledne je s námi na zahradě, tak se mu snad daří dobře.

To je za mě vše.

Přeji všem prima Velikonoce. V pátek se prý otevírají poklady, tak možná půjdu pátrat a pokud budu mít štěstí, tak se s Vámi rozdělím. A ve středu pozor, usmívejte se, vydrží Vám to pak celý rok….. kluci, vyšupejte maminky a holky tak akorát, aby byly zdravé a holky, letos je přestupný rok, tak chodí koledovat holky. HURÁ.

                                             Mirka Černá

Dobrý den milé děti a rodiče,

Začal nám velikonoční týden a od čtvrtka na Vás ještě čekají velikonoční prázdniny. Letos asi budou trochu zvláštní a jiné, a tak Vám posílám koledu alespoň takto na dálku.

Jistě jste zaznamenali změny, protože i naše škola přizpůsobuje výuku na dálku, a tak je od dnešního dne spuštěna on-line výuková platforma Microsoft Teams. V minulém týdnu jste všichni obdrželi přístupové údaje do systému. U někoho byl menší problém, který jsme ale rychle vyřešili. Pak už se mi nikdo neozval, a tak tedy předpokládám, že je vše v pořádku.

V minulých dnech jsem Vás také oslovila a žádala jsem Vás o vyjádření k našemu dosavadnímu způsobu výuky a zadávání úkolů na „dálku“. Ti co se mi ozvali, tak mi potvrdili, že jim to takto vyhovuje. Věřte mi, že já i moji kolegové nad tím velmi přemýšlíme a chceme Vám to, co nejvíce ulehčit.  I já se s tím učím a je pro mě vše nové. Budu tedy pokračovat v tom, jak jsem to dělala doposud. V neděli nebo v pondělí ráno vždy napíši program na celý týden. Na WhatsApp budu nadále nahrávat videa. Tyto informace a videa umístím také na Teams. Budu tedy na Vás, kde budete chtít informace zjišťovat. Vím, že může mít někdo problém s technikou nebo připojením, proto nechám otevřené obě cesty.  On-line výuku si zatím nedovedu představit, možná spíše setkání, aby se děti na obrazovce viděly a mohli jsme si říct, jak se nám daří. Někdo z děti je u prarodičů, nebo vy rodiče pracujete, máte více dětí a řešíte spoustu jiných problémů. Dosavadním způsobem se můžete s dětmi učit tak, jak potřebujete vy nebo jak děti mají právě chuť a energii. Také Vám nepíši, kdy máte co dělat. Nevím, jestli to všem vyhovuje, že si čas na učení organizujete sami. Pročítám spoustu článků o způsobech výuky a zkušenostech ostatních. Často se tam objevuje, že by učitelé měli co nejméně zaměstnávat rodiče úkoly. Naši druháci mi ale ještě přijdou dost malí, aby si všechno hlídali sami a také u počítače (asi kromě her), potřebují vaši asistenci. Samozřejmě, že za to Vám patří obrovský dík a jsem si vědoma toho, že to není vždy úplně jednoduché (nejste zrovna stejně naladěni, děti by raději dělaly něco jiného, potřebujete něco vyřídit, vaši pozornost vyžadují i vaše další děti,….). Pokud byste měli jakékoliv dotazy a připomínky, tak mi napište nebo zavolejte. Budu moc ráda.

Hodnocení

Zatím jsem po Vás nechtěla, abyste mi posílali zpět práci, kterou s dětmi děláte. A minulý týden se děti měly pokusit o sebehodnocení. Nevím, jestli jim to šlo nebo zda jste se o to pokoušeli. Znovu zdůrazňuji, že v tuto chvíli pro mě známky vůbec nejsou důležité. Pro mě bude největší zpětná vazba, pokud budu vědět, že děti nové věci a informace pochopily, orientují se v nich a umí s nimi dále pracovat. Proto se také snažím posílat videa, která vše vysvětlují. Snad vám alespoň práci trochu ulehčí. Pro mě je také těžké pohybovat se v tomto prostředí, když nemám hned zpětnou vazbu. Opět, pokud se chcete vyjádřit k hodnocení, tak neváhejte. Někdo z Vás mi psal, soukromě či na naši skupinu a moc děkuji za podporu.

Moc všem děkuji za sledování skupiny. Je moc prima s Vámi sdílet vaše zážitky a dívat se na to, že i když jsou nějaká omezení, tak s dětmi vymýšlíte a podnikáte zajímavé věci. Děkuji také za všechna přání, zprávy a videa.

Tento týden je kratší, a proto jsem ho také zvolila jako opakovací, upevňovací a procvičovací. Více se zaměříme na Velikonoce. Pošlu Vám zadání s vysvětlením, doporučím odkazy a postupně dnes začnu odesílat nahraná videa. Během dne také přepošlu na Teams. Tak vzhůru do toho.

Deník – vím, že někdo bojuje a nechce se mu každý den psát. O to vůbec nejde. Šlo mi spíše o to, abyste se pokusili zachytit atmosféru času, který netrávíme spolu a pak bychom si o tom vyprávěli a u toho si prohlédli deníky, protože mezitím toho spoustu zapomeneme. Zapojte celou rodinu. Pomáhat vám může kdokoliv, obrázkem, vtipem, myšlenkou,…..zkuste být co nejvíce tvůrčí. Děkuji.

Velikonoce

Výzva – vemte si čtvrtku nebo papír a vytvořte zajímavý nápis Velikonoce. Pak se snažte nasbírat co nejvíce informací. Vytvořte si pod nadpis různé bubliny s podnázvy a do nich pište a kreslete, co jste zjistili (např. vymyslím a napíšu deset slov z písmen ze slova Velikonoce – noc, konec,…., nakreslím jeden, dva, tři velikonoční zvyky, napíšu, jak se jmenují jednotlivé dny  - modré pondělí,…., napíšu jeden velikonoční recept, popíšu jeden velikonoční zážitek mých rodičů, nalepím si jednu jarní kytičku, vyfotím si něco z přírody a vlepím,……)  Pošlu foto, jak by to třeba mohlo pro představu vypadat. Kdo bude chtít, tak může pak vyfotit a poslat. Nahraji též videa k Velikonocům a pošlu odkazy, kde můžete čerpat.

Písanka – pro holky – strana 23 – Velikonoční básnička pro holky -  přepsat dobrovolně vyluštit a nakreslit slovo

  • pro kluky – strana 22 – Velikonoční básnička pro kluky – přepsat

Než začnete přepisovat, zkuste si tentokrát vzít barevné pastelky a v básničce si označit barevně velká písmena a znaménka, možná to pak někomu pomůže. Pošlu video.

Prvouka – strana 48 – Velikonoce, cvičení 1 – budete potřebovat kalendář

                                                              cvičení 2 – nejprve vyluštěte křížovku a pak doplňte tajenku do textu (nápověda – píšťalka, svátky, koleda, kraslice, vejce)

                                                               cvičení 5 – nemusíte vybarvovat, stačí označit – zakroužkováním, podtržením,…..

                                                               cvičení 4 – dobrovolné! (asi budeš potřebovat pastelky)

 odkazy – www.decko/velikonoce - má moc hezky udělaný kalendář, děti si tam mohou hrát, zjišťovat informace. Vtipné. Rodiče dobrovolný úkol pro Vás: kdo si rozklikne škaredou středu, tak na obrázku objeví jednu známou postavu, možná ji poznají i děti. Kdo to je?

Youtobe – Chaloupka na vršku – Jak se pomlázky ztratily

                    Pat a Mat – velikonoční vajíčko

                    Spejbl a Hurvínek – Hurvínkova pomlázka

   Čj – opakování podstatných jmen, opět pošlu videa s nabídkou aktivit, pokud máte chuť a možnost, tak při procházce nebo doma v místnostech – ať děti ukazují a pojmenovávají podstatná jména, zkuste, ať jednu věc pojmenují různými jmény – pán, muž, tatínek, Petr, ….., určujte u toho, zda jde o osobu, zvíře, věc, ukazujte si, jestli to je ten, ta, to. Pojmenovávejte vlastní jména – máma Lenka,… místní názvy – jak se jmenuje naše ulice, jdu okolo řeky – jak se jmenuje, jedeme na výlet – co to je za město,…… Takto prakticky si to děti nejlépe zapamatují. Věc pojmenují, vidí a propojí s pohybem. Můžete hrát formou her. Kdo první najde něco červeného a pojmenuje to, kdo najde něco ze dřeva,…. Zapojit můžete i ostatní děti.

 

M – opakování násobilky 2, také pošlu videa pro inspiraci. Pokud vám vyjde čas, procvičujte + a – do dvaceti, do sta s přechodem. Kdo s tím nemá problém, nechte to na dětech.

K procvičování je spoustu stránek, vždy Vám uvádím Školákov a Luštěnky, zadání je jednoduché a pochopitelné, děti mají hned zpětnou vazbu. Jinak je toho na internetu opravdu spoustu a spoustu. Můžete také sledovat Učí telku. Je to opravdu na Vás a dětech, co Vám vyhovuje.

Čtení – pokud to jde, čtěte si. (Příští týden pro Vás budu mít speciální čtecí úkol – těším se). Opět pošlu na poslech našeho Kukyho, který Vás všechny moc pozdravuje. Beru ho na pravidelné procházky do lesa a odpoledne je s námi na zahradě, tak se mu snad daří dobře.

To je za mě vše.

Přeji všem prima Velikonoce. V pátek se prý otevírají poklady, tak možná půjdu pátrat a pokud budu mít štěstí, tak se s Vámi rozdělím. A ve středu pozor, usmívejte se, vydrží Vám to pak celý rok….. kluci, vyšupejte maminky a holky tak akorát, aby byly zdravé a holky, letos je přestupný rok, tak chodí koledovat holky. HURÁ.

                                             Mirka Černá