Informace pro další týden

Dobrý večer,

hlásím se opět po týdnu s novými informacemi.

V týdnu jsem vám posílala přístupové údaje rodičů a žáka do elektronické žákovské knížky, snad vám dorazily do e-mailu v pořádku. Kdyby někomu přístupové údaje nepřišly (posílala jsem údaje na rodinu), dejte mi určitě vědět. Elektronická žákovská knížka už je v provozu, určitě se do ní neváhejte dívat na známky a aktuality. Také lze přes elektronickou žákovskou knížku komunikovat a posílat omluvenky. Podrobnější návod naleznete na hlavním panelu webu školy.

V úterý budeme psát dva krátké testíky-na násobení a dělení 2, 3, 4 a na doplňování u/ú/ů. S dětmi se snažím co nejvíce opakovat a procvičovat, ale poprosím o spolupráci - v případě, že vidíte, že dítěti nejde dobře např. násobilka, procvičujte prosím s ním. Některé děti potřebují ještě docvičovat i doma a byla by škoda, aby měly špatné známky. Zatím jsem ve známkování velmi benevolentní, aby se děti zadaptovaly, ale postupem času budu muset zpřísnit, abychom se dorovnali jiným třídám. Také budu postupně dávat testíky častěji. Vždy ale budou nahlášené, děti se informace učí zapisovat do Úkolníčku.

Také poprosím o doobalení sešitů a učebnic, kdo ještě nemá.

Co se týče chování dětí, pořád bojujeme s dodržováním pravidel a především s vyrušováním a mluvením v hodinách. Jsou dny, kdy je to lepší a zase dny, kdy je to náročné. Věřím ale, že se postupnými krůčky budeme neustále zlepšovat :). 

Každý týden vám děti budou přinášet sebehodnocení (první již minulý týden) s mým komentářem a razítky za splněné úkoly, které směňují za herní peníze. Určitě si s dětmi nad sebehodnocením popovídejte a stvrďte podpisem, abych věděla, že vám sebehodnocení děti ukázaly. Stejně tak domácí úkoly.

Jinak jsme tento týden opakovali násobilku 2, 3, 4, opakovali jsme rýsování úseček, přímek, zakreslování bodů, lehce jsme procvičili rovinné útvary. Také jsme opakovali písemné sčítání a odčítání. V češtině jsme opakovali slova nadřazená, podřazená, souřadná, souznačná a protikladná, opakovali jsme krátké a dlouhé samohlásky, dvojhlásky a psaní u/ú/ů. Povídali jsme si o tom, kdo vypráví příběh v knize, představovala jsem dětem zajímavé knížky ke čtení, psali jsme do písanky, povídali si o médiích a děti vytvářely ve skupinách plakáty, o domácích mazlíčcích (i zde děti pracovaly ve skupinách), skládali konvičky z papíru (snad děti donesly domů v pořádku) a další. Stihli jsme toho docela hodně :). 

Snad se nám bude dařit i tento týden a snad zůstane zdravotní situace příznivá.

Hezký týden,

Kateřina Němcová